@article { author = {khaqani, Muhammad}, title = {}, journal = {Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies}, volume = {7}, number = {25}, pages = {155-169}, year = {2011}, publisher = {Islamic Publicity Office of the Theological Seminary of Qom}, issn = {2251-7898}, eissn = {2676-6760}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {education,training,Nurturing,Purifying}, title_fa = {تربیت یا تزکیه چالشی بزرگ در اخلاق اسلامی}, abstract_fa = {نهاد اصلی که در کشور ما و سایر کشورهای اسلامی مسؤولیت بسترسازی، رشد و شکوفایی ابعاد جسمی و روحی کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد، در فارسی «وزارت آموزش و پرورش»، و در عربی «وزاره التربیه و التعلیم» نام گرفته است. مسؤولیت اصلی این سازمان، آموزش اطلاعات علمی لازم و پرورش جسمی و روحی نسل‏های نو برای تحقق ملکات فاضله و هنجارهای برآمده از ارزش‏های اخلاقی جامعه معرفی می‏شود. نگارنده در این مقاله با به چالش کشاندن بخش «پرورش» سازمان مزبور، این نام‏گذاری را پدیده‏ای منفی و منجر به نتایج خطرناک دانسته و بر آن است که با توجه به نقش نام‏ها و مفاهیم در سمت دادن به حرکت‏های اجتماعی، پیامدهای منفی این نگرش را مورد تحلیل قرار دهد.}, keywords_fa = {آموزش,پرورش,تربیت,تزکیه}, url = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_21112.html}, eprint = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_21112_541f07e4a0179bb8ec5cae06a4dc7db0.pdf} }