@article { author = {صالحی, اکبر and قاسم تبار, سید نبی الله}, title = {}, journal = {Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies}, volume = {12}, number = {44}, pages = {191-219}, year = {2016}, publisher = {Islamic Publicity Office of the Theological Seminary of Qom}, issn = {2251-7898}, eissn = {2676-6760}, doi = {10.22081/jare.2017.44927.}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رابطة دین‌داری با کیفیت زندگی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر شناسایی رابطۀ دین‌داری با کیفیت زندگی و کارکرد آموزشی دانش‌آموزان دورۀ متوسطۀ دوم است. این پژوهش از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری در این پژوهش تمامی دانش‌آموزان دورۀ متوسطۀ دوم شهرستان بابل هستند که از میان 168 دانش‌آموز، 87 دختر و 81 پسر، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار استفاده‌شده در این پژوهش پرسش‌نامهٔ کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (SF-36) و پرسش‌نامهٔ دین‌داری گلاک و استارک (1965) است. برای سنجش کارکرد آموزشی دانش‌آموزان معدل پایان ترم آن‌ها نیز درنظر گرفته شد. نتیجه‌های آزمون همبستگی پیرسون نشان می‌دهد که میان دین‌داری و کیفیت زندگی و کارکرد آموزشی دانش‌آموزان همبستگی مثبت معناداری وجود دارد. همچنین، یافته‌های پژوهش دربردارندۀ نکته‌های کاربردی مفیدی برای سیاست‌گزاران عرصۀ آموزش‌وپرورش است.}, keywords_fa = {مذهب,دین‌داری,کیفیت زندگی,عملکرد آموزشی}, url = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_63791.html}, eprint = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_63791_c16724f70616842601b0a0da00a3a62a.pdf} }