@article { author = {شکری, محمد and فقیهی, سید احمد}, title = {}, journal = {Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies}, volume = {14}, number = {29}, pages = {99-121}, year = {2018}, publisher = {Islamic Publicity Office of the Theological Seminary of Qom}, issn = {2251-7898}, eissn = {2676-6760}, doi = {10.22081/jare.2018.49207.1152}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن}, abstract_fa = {این پژوهش با اهدافی چون ارتقای سطح کیفی تبلیغ، آشنایی مبلّغ با دشواری‌های اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن انجام شده است. بعضی از مهم‌ترین این دشواری‌ها، تبلیغ برای جنس مخالف، تبلیغ در مناطق سُنَی‌نشین و تبلیغ در مناطقی با تکثر فرهنگی مثل سربازخانه‌هاست. سؤال اصلی پژوهش این است که دشواری‌های اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن کدام‌اند. در پاسخ به این سؤال این نتیجه به‌دست آمد که با رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی و دینی ازجمله عفت، عدالت، احسان، مخاطب‌شناسی، حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی، پرهیز از فرقه‌گرایی و حزب‌گرایی، تکیه بر اصول مشترک و مردمی‌بودن، می‌توان مشکلات اخلاقی تبلیغ را از سر راه برداشت. روش تحقیق در این پژوهش ازحیث گردآوری مطالب، کتابخانه‌ای و ازحیث تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، توصیفی‌تحلیلی است. همچنین، این تحقیق ازنظر اهداف آن، یک تحقیق کاربردی محسوب می‌شود.}, keywords_fa = {اخلاق,مبلّغ,تبلیغ دین,اخلاق مبلّغ}, url = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_66046.html}, eprint = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_66046_c8932c8068d2caba47b3fd91ac4c9582.pdf} }