@article { author = {EIsazadeh, EIsa}, title = {Quran and Ethical Indicators of Media Management}, journal = {Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies}, volume = {16}, number = {39}, pages = {67-86}, year = {2020}, publisher = {Islamic Publicity Office of the Theological Seminary of Qom}, issn = {2251-7898}, eissn = {2676-6760}, doi = {10.22081/jare.2021.58919.1565}, abstract = {  The “Holy Quran” is the most important divine media that, with the management and role of the Holy Prophet of Islam (PBUH), has been able to fascinate about a quarter of the world's population and lead many of them to their destination. One of the most important factors for the success of the Holy Prophet of Islam (PBUH) in the correct use of this heavenly medium and the book of life, is that he has moral characteristics that if these characteristics are observed in the management of our country's media, we can certainly see It was a great change in guiding people towards divine values. In the present research, an attempt has been made to use descriptive-analytical method, and using the teachings of the Holy Quran, the most important moral characteristics of the great Prophet of Islam (PBUH) such as faith, sincerity, trust, trustworthiness, the hope of guiding people, eloquence, good morals, expand of breast, patience, compassion, kindness, humility, forgiveness, should be extracted from the Holy Quran and examined.}, keywords = {Ethics,Quran,media management,Faith,trust,Sincerity}, title_fa = {قرآن و شاخص‌های اخلاقی مدیریت رسانه}, abstract_fa = {«قرآن کریم» مهم‌ترین رسانۀ الهی است که با مدیریت و نقش‌آفرینی پیامبر عزیز اسلام (ص) توانسته است حدود یک‌چهارم جمعیت دنیا را مجذوب خود کند و بسیاری ازآنان را به سر منزل مقصود رهنمون شود. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت رسول اسلام (ص) در بهره‌برداری صحیح از این رسانۀ آسمانی وکتاب زندگی، برخورداری آن حضرت از ویژگی‌های اخلاقی بوده است. اگراین ویژگی‌ها در مسئولان و اصحاب‌رسانه‌های کشور نهادینه گردد، به‌یقین تحولی عظیم در هدایت مردم به‌سوی ارزش‌های الهی رخ می‌دهد. در این پژوهش تلاش شده است با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام (ص) همچون ایمان، اخلاص، توکل، امانت‌داری، امیدواری به هدایت مردم، خوش‌زبانی، خوش‌اخلاقی، شرح صدر، بردباری، دلسوزی، مهربانی، تواضع، عفو و گذشت، از قرآن کریم استخراج و بررسی شود.}, keywords_fa = {اخلاق,قرآن,مدیریت رسانه,ایمان,توکل,اخلاص}, url = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_69466.html}, eprint = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_69466_1f85ec96fcc03a1abd67292274edd8f2.pdf} }