TY - JOUR ID - 66046 TI - مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن JO - فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی JA - JARE LA - fa SN - 2251-7898 AU - شکری, محمد AU - فقیهی, سید احمد AD - موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت، قم، قم AD - علوم قرآنی، تفسیر قرآن، مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)، قم، قم. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 14 IS - 29 SP - 99 EP - 121 KW - اخلاق KW - مبلّغ KW - تبلیغ دین KW - اخلاق مبلّغ DO - 10.22081/jare.2018.49207.1152 N2 - این پژوهش با اهدافی چون ارتقای سطح کیفی تبلیغ، آشنایی مبلّغ با دشواری‌های اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن انجام شده است. بعضی از مهم‌ترین این دشواری‌ها، تبلیغ برای جنس مخالف، تبلیغ در مناطق سُنَی‌نشین و تبلیغ در مناطقی با تکثر فرهنگی مثل سربازخانه‌هاست. سؤال اصلی پژوهش این است که دشواری‌های اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن کدام‌اند. در پاسخ به این سؤال این نتیجه به‌دست آمد که با رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی و دینی ازجمله عفت، عدالت، احسان، مخاطب‌شناسی، حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی، پرهیز از فرقه‌گرایی و حزب‌گرایی، تکیه بر اصول مشترک و مردمی‌بودن، می‌توان مشکلات اخلاقی تبلیغ را از سر راه برداشت. روش تحقیق در این پژوهش ازحیث گردآوری مطالب، کتابخانه‌ای و ازحیث تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، توصیفی‌تحلیلی است. همچنین، این تحقیق ازنظر اهداف آن، یک تحقیق کاربردی محسوب می‌شود. UR - http://akhlagh.morsalat.ir/article_66046.html L1 - http://akhlagh.morsalat.ir/article_66046_c8932c8068d2caba47b3fd91ac4c9582.pdf ER -