@article { author = {Omidi, Mahmoud and fazlollahi ghomshi, Syfollah}, title = {}, journal = {Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies}, volume = {11}, number = {41}, pages = {38-64}, year = {2015}, publisher = {Islamic Publicity Office of the Theological Seminary of Qom}, issn = {2251-7898}, eissn = {2676-6760}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Moral Education,Adjustment,principle,method,Imam Ali,Rousseau}, title_fa = {پژوهشی در اصول و روش‌های تربیت اخلاقی کودکان از دیدگاه امام علیو ژان ژاک روسو}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر،واکاوی اصول و روش‌های تربیت اخلاقی از دیدگاه امام علی7و ژان ژاک روسو است. حضرت علی7اوّلین پیشوای شیعیان، نکات برجسته‌ای را دربارهٔ تربیت اخلاقی بیان فرموده‌اند. از سوی دیگر، ژان ژاک روسو مربی و دانشمند برجستهٔ غربی نیز، آراء اخلاقی مهمی را دربارهٔ تربیت اخلاقی کودکان بیان می‌نماید. روش پژوهش، توصیفی- تحلیل اسنادی و از روش فیش‌برداری برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. بدین منظور مطالب از منابع دست‌اوّل هر دو صاحب‌نظر (نهج‌البلاغه، امیل) و هم‌چنین منابع مرتبط انتخاب و استفاده شده است. نتایج پژوهش حکایت از آن دارد که اصول مشترک تربیت اخلاقی امام علی7 و روسو به‌ترتیب عبارتند از: تربیت اخلاقی تدریجی، تربیت اخلاقی آزادمنشانه و تربیت اخلاقی الگوگیری. روش‌های تربیت اخلاقی امام علی7عبارتند از: روش حکمت، روش عقلانی و روش تربیت منفی. از روش‌های تربیت اخلاقی روسو هم می‌توان به روش تجربی، روش عقلانی و روش تربیت منفی اشاره نمود.}, keywords_fa = {تربیت اخلاقی,اصول,روشتربیت اخلاقی,تطبیق,روش,امام علی,روسو,امام علی(ع)}, url = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_21450.html}, eprint = {http://akhlagh.morsalat.ir/article_21450_3afb64b332098f3a3c53262f88bb308c.pdf} }