در پژوهش حاضر با روش تحلیل اَسنادی، اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی از دیدگاه امامحسین7بررسی شده است. جامعه آماری، همۀ منابع دستاوّل (آثار مربوط و منتسب به حضرت سیدالشهداء7) و منابع دستدوم یعنی منابع غنی اسلامی و احادیث و روایات و اقوال منقول از آن حضرت است که در کتابها، پایاننامهها، نشریات و پژوهشهای مرتبط با موضوع موجود بوده است. نمونهگیری به شیوه هدفمند انجام شده و استفاده از منابع یادشده نیز برهمیناساس بوده است. همچنین ابزار پژوهش فیشبرداری بوده و یافتههای حاصل از پژوهش تحلیل شدهاند که عمدهترین نتایج این تحلیل عبارتاند از: 1. اهداف تربیت اخلاقی از منظر امامحسین7شامل سه هدف: رضای الهی، احیای حقیقت وجودی انسان و احیای معاد و روز حساب است؛ 2. اصول تربیت اخلاقی از منظر امامحسین7شامل هشت اصل: مروّت، زهد، محبت، اخلاص و خدامحوری، حرّیت، کرامت، عزت و تحذیر و ترغیب است؛ 3. روشهای تربیت اخلاقی از منظر امامحسین7شامل بیست و سه روش است که براساس اهداف و اصول بهدستآمده، بهتفکیک، استخراج و ارائه شده است؛
(2016). Examining the goals, principles and methods of moral education from Imam Hossein's point of. Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies, 11(42), 73-103. doi: 10.22081/jare.2016.21457
MLA
. "Examining the goals, principles and methods of moral education from Imam Hossein's point of", Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies, 11, 42, 2016, 73-103. doi: 10.22081/jare.2016.21457
HARVARD
(2016). 'Examining the goals, principles and methods of moral education from Imam Hossein's point of', Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies, 11(42), pp. 73-103. doi: 10.22081/jare.2016.21457
VANCOUVER
Examining the goals, principles and methods of moral education from Imam Hossein's point of. Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies, 2016; 11(42): 73-103. doi: 10.22081/jare.2016.21457