1. تایلر، رالف، 1381، اصول اساسی برنامه‌ریزی درسی و آموزشی، ترجمهٔ علی تقی‌پورظهیر، تهران: انتشارات آگاه. ##
2. جوادی‌آملی، عبدالله، 1391، مفاتیح الحیاة، قم: انتشارات اسراء. ##
3. جی. پی، میلر، 1386، نظریه‌هایبرنامهٔ درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی، چ4، تهران: سمت. ##
4. شریعتمداری، علی، 1389، تربیت اسلامی، تهران: امیرکبیر. ##
5. شاملی، عباسعلی و دیگران، 1390، «برنامهٔ درسی ابزاری برای                     نیل به تربیت اخلاقی»، مجلهٔ اسلام و پژوهشهای تربیتی، س3، ش2،               ص77 تا 98. ##
6. شاملی، عباسعلی، 1386، تربیتاخلاقی،پیش‌فرضوچالش‌ها، قم: انتشارات معارف. ##
7. فتحی واجارگاه، کورش، 1388، اصول و مفاهیم برنامه‌ریزی درسی، تهران: انتشارات بال. ##
8. لوی، آیره، 1380، مبانی برنامهریزی درسی مدارس، ترجمهٔ دکتر فریده مشایخ، تهران: انتشارات مدرسه. ##
9. ملکی، حسن، 1385، «دیدگاه برنامهٔ درسی فطری‌معنوی؛ مبتنی‌بر فلسفهٔ تعلیم‌وتربیت اسلامی»، کنگرهٔ ملی علوم‌انسانی. ##
10. ملکی، حسن، 1379، مبانیبرنامه‌ریزیدرسیآموزشمتوسطه،             تهران: سمت. ##
11. مهرمحمدی، محمود، 1381، برنامهٔ درسی؛ نظرگاه‌ها، رویکردها و چشم‌اندازها، انتشارات: آستان قدس رضوی. ##
12. نیکخواه، محمد و دیگران، 1390، «اهداف و محتوای آموزش اسلامی»، اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامهٔ درسی ایران، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد. ##
13. نیکخواه، محمد و دیگران، 1390، «مهارت‌ها و روش‌های آموزش و تدریس در تعالیم پیامبرo و اهل‌بیتD»، اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامهٔ درسی ایران، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد. ##
14.Zais, R. (1976). Curriculum: principles and foundations. New York: Crowell Company.