1. اژدری‌فرد، سیما،قاسم قاضی ورحمت‌الله نورانی‌پور(1389)؛«بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانش‌آموزان»؛ فصلنامۀ‌اندیشۀ‌ تازه در علوم تربیتی، دورۀ‌ 5، ش 2، ص 105 تا 125.##امیدیان، مرتضی و سیدکاظم علوی لنگرودی (1387)؛«بررسی مقدماتی اعتبار و           پایایی ابزاری جدید برای اندازه‌گیری بهداشت روانی»؛ فصلنامۀ‌دانش و رفتار، ش 31، ص 39 تا 48. ##باقری، مسعود،حسن بنی‌اسدی وصفورا داوری (1390)؛«رابطۀ‌ دینداری و ابعاد شخصیت با سلامت روان معلّمان شهرستان رودان»؛دوفصلنامۀ‌ مطالعات اسلام و روان‌شناسی، ش 9،  ص 7 تا 33. ##برزگر بفرویی، کاظم و فاطمه پاک‌سرشت (1393)؛«اثربخشی آموزش معنویت‌درمانی از دیدگاه اسلام بر بهزیستی روان‌شناختی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر»؛  فصلنامۀ‌اخلاق، ش 38، ص 123 تا 147. ##تقوی‌نیا، منصوره و محمود متوسّل آرانی (1394)؛«رابطۀ‌ دین‌داری با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجلۀ‌ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ش 75، ص19تا26. ##حدادی کوهسار، علی‌اکبر (1388)؛«رابطۀ‌مؤلّفه‌های هوش هیجانی با سلامت روان‌شناختی و موفقیت تحصیلی، نقش تعدیل‌کنندۀ‌ جنس»؛دانش و پژوهش در علوم تربیتی، برنامه‌ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، ش 22، ص99 تا 188. ##خانزاده، عباسعلی حسین و دیگران (1391)؛«بررسی نقش جهت‌گیری مذهبی در تبیین سلامت روان‌شناختی دانشجویان»؛ فصلنامۀ‌فرهنگ در دانشگاه اسلامی، ش 5، ص 603 تا 624. ##شفیع‌آبادی، عبدالله،علی دلاور و نجمه سدرپوشان (1384)؛«تأثیر شیوۀ‌ واقعیت‌درمانی گروهی بر کاهش اضطراب دانش‌آموزان»؛ مجلۀ‌دانش و پژوهش در روان‌شناسی دانشگاه آزاد خوراسگان، ش 25، ص 21 تا 34. ##صولتی، سید کمال؛ محمد ربیعی و مریم شریعتی (1390)؛«رابطه بین جهت‌گیری مذهبی و سلامت روان»؛مجلۀ‌ دانشگاه علوم پزشکی قم، ش 19، ص  42 تا 48. ##عبدالله‌زاده، حسن و دیگران (1388)؛هوش معنوی (مفاهیم، سنجش و کاربردهای آن)؛ تهران: روان‌سنجی. ##علی‌بخشی، سیده زهرا،مریم  ممقانیه و احمد علی‌پور(1390)؛«بررسی رابطۀ‌ توکل به خدا و سلامت روان دانشجویان دانشگاه پیام نور»؛فصلنامۀ‌مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، ش 46،  ص 47. ##قمری، فرهاد،ابوالفضل محمدبیگی و نرگس محمدصالحی (1388)؛«ارتباط سلامت روانی و سایر ویژگی‌های فردی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه‌های اراک»؛مجلۀ‌ دانشگاه علوم پزشکی بابل، دورۀ‌ دوازدهم، ویژه‌نامۀ‌ 1 (آموزش پزشکی)، ص118 تا 124. ##کاظمی، محمود  و بهرام بهرامی (1393)؛ «نقش اعتقادت معنوی و فرایض اسلامی در ارتقای سلامت روانی و پیشگیری از اختلالات روانی»؛مجلۀ‌ دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ش 90، ص 62 تا 74. ##موسوی، سید غفور و دیگران (1380)؛«رابطۀ‌ حضور در اجتماعات مذهبی با بیماری‌های حاد قلبی»؛ اوّلین همایش دین در بهداشت روان، دانشگاه علوم پزشکی ایران. ##نوذری، جمشید ویونس غلامی(1389)؛«بررسی رابطۀ‌ جهت‌گیری مذهبی و التزام عملی به اعتقادات اسلامی با سلامت روان دانشجویان»؛دوفصلنامۀ‌مطالعات اسلام و روان‌شناسی، ش 7، ص21 تا 42. ##نوربخش، امین و حسین مولوی (1394)؛«رابطۀ‌ هوش معنوی و باورهای مذهبی با احساس حقارت و خشونت در دانشجویان»؛فصلنامۀ‌دانش و پژوهش در روا‌‌ن‌شناسیکاربردی، ش 59،  ص 4 تا 12. ##نویدی، احمد (1376)؛مقیاس خودسنجی التزام عملی به اعتقادات اسلامی، تهران: مؤسسۀ‌ تحقیقاتی علوم رفتاری سینا. ##نویدی، حسین وحسین عبداللهی (1381)؛«بررسی رابطۀ‌ بین افسردگی و التزام عملی به اعتقادات اسلامی در میان دانش‌آموزان دورۀ‌ متوسطۀ‌ شهر تهران»؛فصلنامۀ‌تعلیم و تربیت، ش 66. ##وردی، مینا (1380)؛«رابطۀ‌ کمال‌گرایی و سرسختی روان‌شناختی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان دختر مرکز پیش‌دانشگاهی اهواز»؛ پایان‌نامۀ‌ کارشناسی ارشد،‌ دانشکدۀ‌ علوم تربیتی و روان‌شناختی دانشگاه شهید چمران اهواز. ##Kezdy,A: mators, T,Boland, V & Horvath, K.(2010);"Religious doubts and mental health in adolescence and young adulthood: the association with religious attitudes"; Journal of Adolescence, 11, 1-9. ##Kezdy,A: mators, T,Boland, V & Horvath, K.(2010);"Religious doubts and mental health in adolescence and young adulthood: the association with religious attitudes"; Journal of Adolescence, 11, 1-9. ##King D. B. (2008); Rethinking claims of spiritual intelligence: a definition, model, and measure [thesis], Ontario: Trent University. ##
  2. Payne IR, Bergin AE, Bielmea KA, Jenkins PH. (1991);"Review of religion and mental health: prevention and the enhancement of psychosocial functioning"; Prevention in Human Service, 9,11-40. ##Steward, R. J. Joe, H. (1998); Does spirituality influence academic achievement and psychological adjustment of Affrican-American urban adolescence; EDRS-MF/ plus postage.