. آقایی، محمدعلی و رضا حصارزاده (1391)؛
«الگوسازی مفهومی اخلاق در حسابداری و پیمایش دیدگاه حسابداران»؛ مجلۀ‌ اخلاق در
علوم و فناوری، س 7، ش 3، ص 1 تا 12.##2. اعتمادی، حسین و زهرا دیانتی‌دیلمی
(1388)؛ «تأثیر دیدگاه اخلاقی مدیران مالی بر کیفیت گزارش‌های مالی شرکت‌ها»؛ مجلۀ‌
اخلاق در علوم و فناوری، س 4، ش 1 و 2،         ص 11 تا 22. ##3. اعتمادی، حسین، مهدی
خلیل‌پور و یوسف تقی‌پوریان (1391)؛ «تأثیر اخلاق حرفه‌ای حسابداران بر قابلیت
اتکاء صورت‌های مالی»؛ مجلۀ‌ اخلاق در علوم و فناوری، س 7، ش 3، ص 36 تا 43. ##4.
ثقفی، علی، حلیمه رحمانی و  افسانه رفیعی
(1389)؛ «آموزش اخلاق حسابداری در دورۀ‌ کارشناسی»؛ مجلۀ‌ اخلاق در علوم و فناوری،
س 5، ش 1و2، صص 7-18. ##5. جباری، حسین و حلیمه رحمانی (1389)؛ «سنجش ملاحظات
اخلاقی در حسابداری»؛  مجلۀ‌ اخلاق در علوم
و فناوری،  س 5، ش 3 و 4، ص 47 تا 56. ##6.
حجازی، رضوان و جنت مسافری  (1391)؛ «رابطۀ‌
جنسیت با اخلاق حرفه‌ای در جامعۀ‌ دانشگاهی و حرفۀ‌ حسابداری»، مجلۀ‌ اخلاق در
علوم و فناوری، س 7، ش 1، ص 40 تا 49. ##7. دازه، نوشین و منصور گرگز (1394)؛
«رابطه بین استدلال اخلاقی، طرز تفکر،                 نیّت و تمایل اخلاقی حسابداران
رسمی»، مجلۀ‌ اخلاق در علوم و فناوری، س 10، ش 1، ص 115 تا 123. ##8. رجب‌دُری، حسین،
اعظم روستا‌میمندی و زیبا آسوده (1395)؛ «بررسی پایبندی دانشجویان کارشناسی
حسابداری به اخلاق حرفه‌ای»؛ فصلنامۀ‌ اخلاق، س 6، ش۲۱، ص 265 تا 292. ##9.
رویایی، رمضانعلی و مهدی محمدی (1389)؛ اخلاق و حرفه‌ای‌گرایی در حسابداری؛
انتشارات کتابخانۀ‌ فرهنگ. ##10. مهرانی، ساسان و دیگران (1390)؛ «عوامل مؤثر بر
تصمیم‌گیری اخلاقی حسابداران رسمی ایران»؛ مجلۀ‌ اخلاق در علوم و فناوری، س 6، ش
3، ص 20 تا 29. ##11. نجات، پگاه و دیگران (1394)؛ «بررسی ویژگی‌های شناختی ـ ‌اجتماعی
بازنمایی ذهنی دغدغه‌های اخلاقی: گروه‌بندی، جهت‌گیری انگیزشی و بافت ارتباطی
بنیادهای اخلاقی»؛ دوفصلنامۀ‌ شناخت اجتماعی، س 4، ش 1، ص 109 تا 126. ##12.
Abdolmohammadi, M. J. & Baker, C. R, 2006, “Accountants’
value preferences and moral reasoning”, Journal
of Business Ethics
, Vol 69, No 1, pp 11-25. ####13. Andersen, M. L., Zuber, J. M. & Hill, B. D, 2015, “Moral foundations theory: An exploratory study with accounting and other
business students”, Journal of
Business Ethics
, Vol 132, No 3, pp 525-538. ##14. Beattie, V. & Davie, E,
2006, “Theoretical studies of the
historical development of the accounting discipline: A review and evidence”, Accounting, Business & Financial History, Vol 16, No 1,
pp 1-25. ##15. Dewi, N. H. U. & Prihatin, T, 2010, “Predicting intended ethical behavior of auditor candidates on accounting
students”, In The 18th
Annual Conference on Pasific Basin Finance, Economic Accounting and Management
(PBFEAM)
, available at: http://ssrn.com/abstract=2046403##16. Emerson, T. L., Conroy, S. J. & Stanley, C. W, 2007, “Ethical attitudes of accountants: Recent evidence from a practitioners’
survey”, Journal of Business
Ethics
, Vol 71, No 1, pp 73-87. ##17. Graham, J. & others, 2011, “Mapping the moral domain”, Journal of
Personality and Social Psychology
”, Vol 101, No 2, pp 366-385. ##18. Haidt, J, 2001, “The emotional dog and its rational tail: a social intuitionist approach to
moral judgment”, Psychological Review, Vol
108, No 4, pp 814-834. ##19. Haidt, J, 2007, “The new synthesis in moral psychology”, science, Vol 316, No 5827, pp 998-1002. ##20. Haidt, J, 2012, the
righteous mind: Why good people are divided by politics and religion, New
York: Pantheon Books. ##21. Haidt, J, 2013, “Moral psychology for the twenty-first century”, Journal of Moral Education, Vol 42, No 3, pp 281-297. ##22. Haidt, J. & Graham, J,
2007, “When morality opposes justice:
Conservatives have moral intuitions that liberals may not recognize”, Social Justice Research, Vol 20, No 1, pp 98-116. ##23. Haidt, J. & Joseph, C,
2004, “Intuitive ethics: How innately
prepared intuitions generate culturally variable virtues”, Daedalus, Vol 133, No 4, pp 55-66. ##24. Janoff-Bulman, R. & Carnes, N. C, 2013, “Surveying the moral landscape moral motives and group-based moralities”, Personality and Social Psychology Review, Vol 17, No 1, pp
242-247. ##25. Rose, C, 2007, “Does female board representation influence firm performance? The Danish
evidence”, Corporate
Governance: An International Review
, Vol 15, No 2, pp 404-413. ##26.Shweder, R. A., Much, N. C., Mahapatra,
M. & Park, L, 1997, The ‘‘big three’’ of morality (autonomy, community and
divinity) and the ‘‘big three’’ explanations of suffering. Morality and
health
, Vol 81, pp 119-169. ##27. Singh, J. & others, 2005, “A comparative study of the contents of corporate codes of ethics in
Australia, Canada and Sweden”, Journal of World
Business
, Vol 40, No 1, pp 91-109. ##28. Vij, S., Sharma, R. & Kaur, P, 2010, “Ethical orientation of managers in insurance industry in India”, In International Conference on Business Ethics & Human Values,
available at: http://ssrn.com/abstract=1730965##