2. ابراهیمی، شهین، 1387، بررسی و مقایسۀ رشد اخلاقی بین دانشآموزان دختر سرآمد و عادی مقاطع سنی 15 تا 18سالۀ مدارس شهرستان کرمان، پایاننامۀ کارشناسی، دانشکدۀ علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. ##
3. شعبانی، زهرا، 1391، «فراتحلیل تحول اخلاقی در تحقیقات انجامشده طی سالهای 1365 تا 1388»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش27، ص42 تا 81 . ##
4. طالبزادۀ ثانی، 1388، هادی و پروین کدیور، «بررسی رابطۀ دانش فراشناخت اخلاقی با استدلال و رفتار اخلاقی» فصلنامۀ تعلیموتربیت، ش93. ##
5. غیاثیزاده، مهدی، 1391، «رابطۀ سلامت روان و عملکرد تحصیلی با رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر» فصلنامۀ زن و فرهنگ، س3، ش10، ص111 تا 125. ##
6. معنویپور، داود، 1391، «ساخت مقیاس سنجش رشد اخلاقی برای دانشآموزان» فصلنامۀ اندیشههای تازه در علومتربیتی، س7، ش4، پیاپی 28. ##
7.Greene, J.D.(2015). The rise of moral cognition. Cognition 135, 39 – 42 . ##
8.Santrock, J.W.(2014). Adolescence, Fifteenth Edition. Published by McGraw-Hill Education, 2 Penn Plaza, New York, NY 10121. ##
9.Swanson, L. H & Hill, G. (1993). Metacognitive aspects of moral reasoning and behavior. Adolescence, 28, 711-725. ##
10.Manavipour.D.(2012). Moral Developmental Scale in Iranian Culture. Journal of Psychology in Africa, 22(2), 289- 294. ##
11.Moshman,D.(2005). Adolescent psychological development. Rationality, Morality and Identity. (Second Edition). Mahwah, New Jersey. London.