• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 14 (1397)
دوره دوره 13 (1396)
دوره دوره 12 (1395)
دوره دوره 11 (1394)
دوره دوره 10 (1393)
دوره دوره 9 (1392)
دوره دوره 8 (1391)
دوره دوره 7 (1390)
شماره شماره 26
شماره شماره 25
شماره شماره 24
شماره شماره 23
دوره دوره 6 (1389)
دوره دوره 5 (1388)
دوره دوره 4 (1387)
دوره دوره 3 (1386)
دوره دوره 2 (1385)
دوره دوره 1 (1384)
خاقانی, محمد. (1390). تربیت یا تزکیه چالشی بزرگ در اخلاق اسلامی. فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق, 7(25), 155-169.
محمد خاقانی. "تربیت یا تزکیه چالشی بزرگ در اخلاق اسلامی". فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق, 7, 25, 1390, 155-169.
خاقانی, محمد. (1390). 'تربیت یا تزکیه چالشی بزرگ در اخلاق اسلامی', فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق, 7(25), pp. 155-169.
خاقانی, محمد. تربیت یا تزکیه چالشی بزرگ در اخلاق اسلامی. فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق, 1390; 7(25): 155-169.

تربیت یا تزکیه چالشی بزرگ در اخلاق اسلامی

مقاله 6، دوره 7، شماره 25، پاییز 1390، صفحه 155-169  XML اصل مقاله (296 K)
نویسنده
محمد خاقانی
تاریخ دریافت: 14 مهر 1395،  تاریخ بازنگری: 27 تیر 1397،  تاریخ پذیرش: 14 مهر 1395 
چکیده
نهاد اصلی که در کشور ما و سایر کشورهای اسلامی مسؤولیت بسترسازی، رشد و شکوفایی ابعاد جسمی و روحی کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد، در فارسی «وزارت آموزش و پرورش»، و در عربی «وزاره التربیه و التعلیم» نام گرفته است. مسؤولیت اصلی این سازمان، آموزش اطلاعات علمی لازم و پرورش جسمی و روحی نسل‏های نو برای تحقق ملکات فاضله و هنجارهای برآمده از ارزش‏های اخلاقی جامعه معرفی می‏شود. نگارنده در این مقاله با به چالش کشاندن بخش «پرورش» سازمان مزبور، این نام‏گذاری را پدیده‏ای منفی و منجر به نتایج خطرناک دانسته و بر آن است که با توجه به نقش نام‏ها و مفاهیم در سمت دادن به حرکت‏های اجتماعی، پیامدهای منفی این نگرش را مورد تحلیل قرار دهد.
کلیدواژه‌ها
آموزش؛ پرورش؛ تربیت؛ تزکیه
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 67
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 19
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.