نظریههای تربیتی، دیدگاههایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت که بر اساس آنها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام میشود. نظریههای تربیتی کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آنها بر فرآیند یاددهی و یادگیری، اهمیّت ویژهای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیمگیریها، برنامهریزیها و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روشهای تدریس، انتخاب محتوا و روشهای ارزشیابی بر اساس آنها شکل میگیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی میشود.
حاتمی, مصطفی . (1394). واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی). فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11(41), 141-159.
MLA
حاتمی, مصطفی . "واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)", فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11, 41, 1394, 141-159.
HARVARD
حاتمی, مصطفی. (1394). 'واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)', فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11(41), pp. 141-159.
CHICAGO
مصطفی حاتمی, "واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)," فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11 41 (1394): 141-159,
VANCOUVER
حاتمی, مصطفی. واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی). فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 1394; 11(41): 141-159.