1. ایمانیپور، معصومه، 1391، «اصول اخلاق حرفهای در آموزش»، مجلهٔ ایرانی اخلاقوتاریخپزشکی، دورهٔ 5، ش6، ص29. ##
2. بیرونی کاشانی، راضیه و خسرو باقری، 1387، «مبانی و اصول اخلاق تدریس در فلسفهٔ اخلاق اسلامی»، مجلهٔ روانشناسی و علومتربیتی، س38، ش3، ص117 تا 119 و 126 تا 127. ##
3. ثنایی، ح، ۱۳۸۵، «تحلیلی بر آسیبها و راهکارهای رشد اخلاقی در دانشگاه»، مجلهٔ پگاهحوزه، ش۱۹2، ص۱۹.##
4. حسینی، نجمه و عفت عباسی، 1391، «راهکارهای نهادینهکردن اخلاق حرفهای در سازمانها از دیدگاه آموزههای دینی»، مجلهٔ اسلام و پژوهشهای مدیریتی، س2، ش1، ص129 تا 154. ##
5. دفت، ریچارد ال، 1374، تئوریسازمانوطراحیساختار، ترجمهٔ علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران: مطالعات و پژوهشهای بازرگانی. ##
6. دهقانی، علی و مرتضی شمسیزاده، 1392، «راه کارهای مؤثر در بهبود رعایت اخلاق حرفهای؛ ارائهٔ بهترین راه کار عملیاتی»، فصلنامهٔ آموزش و اخلاق در پرستاری، دورهٔ 2، ش4، ص12 تا 17. ##
7. رحمانسرشت، حسین و دیگران، 1388، «مسئولیت اجتماعی؛ اخلاقیات فراسازمانی»، ماهنامهٔ تدبیر، ش204، س19، ص1. ##
8. ریسمانباف، ا، 1388، «مقدمهای بر اخلاق حرفهای در کتابداری و اطلاعرسانی با تأکید بر دو مؤلفهٔ نظریه و آموزش»، پیام کتابخانه، س15 ، ش2، ص52. ##
9. شفیلد، هری، 1375، فلسفهٔآموزشوپرورش، ترجمهٔ غلامعلی موحد، تهران: قطره. ##
10. عالمی، مسعود، 1387، «کدهای اخلاقی و گام اول مهندسی فرهنگی کشور»، ماهنامهٔتدبیر،ش193، ص29 تا 30. ##
11. فراستخواه، مقصود، 1385، «اخلاق علمی رمز ارتقای آموزش عالی»، فصلنامۀ اخلاقدرعلوموفنّاوری، ش1، ص15 تا 17 و 13 تا 27. ##
12. فرامرز قراملکی، احد، 1385، اخلاقحرفهای، چ1، قم: نشر مجنون.
13. فرمهینی فراهانی، محسن و دیگران، 1392، «مؤلفههای اخلاق حرفهای آموزشی اعضای هیأتعلمی و اولویتبندی آن»، فصلنامهٔ آموزشعالی دورهٔ جدید، س6، ش22، ص41 تا 62. ##
14. قائدی، یحیی و دیگران، 1392، «بررسی بنیادهای نظری اخلاق حرفهای بهمنظور پیشنهاد چارچوبی برای تدوین آییننامهٔ اخلاق حرفهای معلمان»، فصلنامهٔ تعلیموتربیت، ش113، ص170 تا 173. ##
15. لشکربلوکی، مجتبی، 1387، «چارچوب تدوین ارزشها و اخلاق حرفهای پژوهشهای علمی و فنّاوری»، فصلنامهٔ اخلاقدرعلوموفنّاوری، س3، ش1 و 2، ص106. ##
16. مصدق، هادی و دیگران، 1392، «بررسی میزان رعایت اخلاق تدریس در بین اساتید دانشگاه تهران و مؤسسهٔ امامخمینی;از نگاه فراگیران»، فرهنگ دردانشگاهاسلامی9، س3، ش4، ص705 تا 722. ##
17. مطلبیفرد، علیرضا و دیگران، 1390، «بررسی و شناسایی نشانگرهای حرفهای و اخلاقی در آموزش و تدریس یک مطالعهٔ کیفی»، فصلنامهٔ اخلاقدرعلوموفنّاوری، س6، ش4، ص1. ##
18. مطهری، مرتضی، 1387،تعلیموتربیت دراسلام، تهرا ن: انتشارات الزهرا.
19. نعمتی، محسن، ۱۳۸۹، اخلاقدرآموزشعالی، مؤلفهها، الزاماتو راهبردها، تهران: نشر پژوهشکدهٔ تحقیقات استراتژیک. ##
20. ودادهیر، ابوعلی و دیگران، 1387، «معیارهای اخلاقی در انجام کار عملی»، فصلنامهٔ اخلاقدر علوموفنّاوری، س3، ش 3و 4. ##
21. هس مر، آلتی، 1995، اخلاقدرمدیریت، ترجمهٔ محمد اعرابی و داود ایزدی، 1382، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. ##
22. هیر، ویلیام، 1374، فلسفهٔتعلیموتربیت، ترجمهٔ سعید بهشتی، تهران: اطلاعات. ##
23.Adhami, A. (2005). Academic assessment by students. Baztab, 2 (3): 4. [In Persian] ##
24.Anonymous. Ontario College of Teachers: The ethical standards for the teaching profession. Available from: http://www.oeeo.ac (accessed in 2011). ##
26.Anonymous. Ontario College of Teachers: The ethical standards for the teaching profession. Available from: http://www.oeeo.ac (accessed in 2011). ##
27.Campbell, A. Gillett, G. Jones, G. (2001). Medical ethics: the Geneva Convention Code of Medical Ethics. UK: Oxford University Press. P: 286. ##
28.Campbell, Elizabeth. (2000). “Professional Ethics in Teaching: Towards the Development of a Code of Practice”. Journal of Education, Vol. 30, Issue 2. ##
29.Campbell. E, Thiessen. D (2010). Perspectives on the Ethical Bases of Moral Agency in Teaching, university Toronto Canada, Information Eric##
30.Carr, David. (2000). Professionalism and Ethics in Teaching First published Routledge London. ##
31.Dika, A. & Hamiti, M. (2011). "Challenges of Implementing the Ethics Through the Use of Information Technologies in the University". Procedia Social and Behavioral Sciences 15, pp.1111. ##
32.Fisher, J. & Bonn, I. (2007). "International Strategic and Ethic: Exploring the Tension between Head Office and Subsidiaries". Management Decision, 45 (10): 1561.
33.Glicken, A. D. Merenstein, G. B. (2007). Addressing the hidden curriculum: Understanding educator professionalism. Med Teach; 29(1): 54-7. ##
34.Hicks, L. K. Lin, Y. Robertson, D. W. Robinson, D. L. Woodrow, S. I. ( 2001). Understanding the clinical dilemmas that shape medical students' ethical development: questionnaire survey and focus group study. BMJ.322:709-710. ##
35.Johnson, D. & Brett, W. (2005). “Moral principles and the life sciences:Choices about moral matters”, Bioscene, 31(2), pp 17-23. ##
36.Kaykhaei, A. Navidian, A. Tabasi, M. A. Sargazi, Gh. H. (2002). Study of ZUMS faculty members' views on faculty members' assessment. Zahedan Journal of Research in Medical Sciences (Tabib Shargh). 4(3):135-40. [In Persian] ##
37.Milne, G. R. (2000). Privacy and Ethical Issues in Database/Interactive Marketing and Public Policy: A Research Framework and Overview of the Special Issue. Journal of Public Policy & Marketing19 (1): 1-6. ##
38.Murray. And others (2007). Ethical Principles in university Teaching, university of Manitoba
39.Rubenstein, S. (2010). Professional Ethics Report, Advancing Science, serving, society. ##
40.Robins, L. S. Braddock, C. H. Fryer – Edwards, K. A. (2002). Using the American board of internal medicine's "Elements of professionalism" for undergraduate ethics education. Acad Med.77:523-531. ##
41.Sanagoo, A. Jooybari, L. (2010). Students’ Viewpoints and Experiences about Evaluation of Academic staff in Theoretical courses. Strides in Development of Medical Education, 7(1):57-69. [In Persian] ##
42.Shams, B. (1995). editor Academic assessment workshop. The first National Conference of Medical Education; Shahid Beheshti Medical School, Tehran, Iran. ##
43.Saif, A. A. (1999). The methods of assessing and evaluating education. Third ed.: Doran Publications. [In Persian] ##
45.The NEA (1975). Representative Assembly, Code of Ethics of the Education Profession. National Education Association. Washington D.C. Available from:
http://www.nea.org/code.html. ##
46.Vandermoere, F. Blanchemanche, S. Bieberstein, A. Marette, S. Roosen, J. (2010). “The morality of attitudes toward ##nanotechnology: about God, techno-scientific progress, and interfering with nature”, J Nanopart Res, 12, pp 373-381.