قرآن کریم.
افروز، غلامعلی (1384)، چکیدهای ازروانشناسی تربیتی کاربردی، تهران: انجمن اولیا و مربیان.
بوربا، میکله (1391)، پرورش هوش اخلاقی، ترجمه فیروزه کاوسی، تهران: رشد.
پیاژه، ژان (1367)، دیدگاه پیاژه در گسترۀ تحول روانی، ترجمه و گردآوری از منصور و پریرخ دادستان، تهران: ژرف.
تمیمیآمدی، عبدالواحد (1378)، غررالحکم و دررالکلم، ترجمۀ هاشم رسولی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
جعفری، محمدتقی (1381)، وجدان، قم: تهذیب (مؤسسه علامه جعفری).
جویس، بروس، مارشا ویل و امیلی کالهون (1391)، الگوهای تدریس، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: کمال.
حقانیزنجانی، حسین (1376)، «وجدان اخلاقی»، درسهایی از مکتب اسلام، ش 37، ص40-47.
حمیری، عبدالله بن جعفر (1413ق)، قرب الاسناد، قم: مؤسسة آل البیت:.
حییم، سلیمان (1349ق)، فرهنگ لغت فارسی- انگلیسی، تهران: بروخیم.
خسروی، زهـره و خسرو باقری (1387)، «راهنـمای درونیکردن ارزشهای اخلاقـی ازطریق برنامه درسی»، مطالعات برنامه درسی، ش 2، ص81-105.
دهخدا، علیاکبر (1373)، لغتنامه، زیر نظر محمد معین و سیدجعفر شهیدی، تهران: دانشگاه تهران.
دیلمی، احمد و مسعود آذربایجانی (1379)، اخلاق اسلامی، قم: دفتر نشر معارف.
روسو، ژان ژاک (1360)، امیل یا آموزش و پرورش، ترجمه غلامحسین زیرکزاده، تهران: چهره.
زارع، مرتضی و بهروز محمدی (1394)، «بازخوانی وجدان اخلاقی از نگاه علامه جعفری»، پژوهشنامه اخلاق، سال 8، ش 29، ص 99-118.
صانعی درهبیدی، منوچهر (1384)، جایگاه انسان در اندیشۀ کانت، تهران: ققنوس.
طباطبایی، سید محمدحسین (1362)، رسائل سبعه، قم: بنیاد علمی وفرهنگی علامه طباطبایی.
________________ (1371)، مجموعه مقالات، تهران: دفتر نشر و فرهنگ اسلامی.
کارتلج، جی.اف.میلبرن (1369)، آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ترجمه محمدحسین نظرینژاد، مشهد: آستان قدس رضوی.
کانت، ایمانوئل (1393)، فلسفۀ فضیلت، ترجمۀ منوچهر صانعی درهبیدی، تهران: مؤسسه انتشارات فلسفه.
کرومبولتز، جان.دی و هلن.بی کرومبولتز (1367)، تغییر دادن رفتارهای کودکان و نوجوانان، ترجمه یوسف کریمی، تهران: فاطمی.
کیلن، میلانی و جودیث اسمتانا (1389)، رشد اخلاقی، قم: پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی.
محمدخلیفه، عبداللطیف (1378)، بررسی روانشناسی تحول ارزشها، ترجمۀ سیدحسین سیدی، مشهد: آستان قدس رضوی.
مطهری، مرتضی (1362)، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران: ناصر خسرو.
_________ (1390)، فلسفه اخلاق، قم: صدرا.
مصباح، محمدتقی (1384)، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، قم: مؤسسه پژوهشی امام خمینی;.
مصباحیزدی، محمدتقی (1379)، جامعه و تاریخ از نگاه قرآن، تهران: چاپ و نشر بینالملل سازمان تبلیغات اسلامی.
منتظر، فاطمه و بهروز محمدی (1395)، «مفهومشناسی وجدان اخلاقی و گسترۀ تأثیرگذاری آن در نظم عمومی»، پژوهشنامه اخلاق، سال 9، ش31، ص 87-106.
هنری ماسن، پاول (1370)، رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، تهران: مرکز.
Berkowitz, Marvin W. and John H. Grych (1998), “Fostering Goodness: Teaching Parents to Facilitate Children’s Moral Development”, journal of Moral Education, V 27, N 3, P 371-391.
Brugman, Daniel (2003), “The Teaching and Measurement of Moral Judgment Development”, Journal of Moral Education, V 32, N 2.
Kirchenbaum, Haward (1992), A Comprehensive Model for Values Education and Moral Education, phi Delta Kappa, V 73, N 10.