آذربایجانی، مسعود و دیگران (1387)، روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
آزاد ارمکی، تقی (1389)، جامعهشناسی ایران: جامعهشناسی مناسبات نسلی، تهران: علم.
بادسار، محمد و دیگران (1395)، «نقش رسانهها در تحولات سبک زندگی روستاییان (مورد مطالعه: شهرستان زنجان)»، برنامهریزی منطقهای، سال ششم، ش24، ص153-166.
باقری، خسرو (1386)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، تهران: مدرسه.
باکینگهام، دیوید (1389)، آموزش رسانهای؛ یادگیری، سواد رسانهای و فرهنگ معاصر، ترجمۀ حسین سرفراز، تهران: دانشگاه امام صادق ع.
بروجردی علوی، مهدخت و نسرین حداد (1391)، «ارزش اخلاقی ارائهشده در تبلیغات بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (برای فروش مواد غذایی به کودکان و نوجوانان)»، علوم اجتماعی: مطالعات فرهنگ-ارتباطات، سال سیزدهم، ش49، ص213-254.
پستمن، نیل (1378)، نقش رسانههای تصویری در زوال دوران کودکی، ترجمۀ صادق طباطبایی، تهران: اطلاعات.
پویا، علیرضا، مسعود آذربایجانی و محمدتقی کرمی (1391)، «میزگرد بازنمایی کارکردهای خانواده مطلوب در رسانه: نقش پدر». فصلنامه خانواده و رسانه، دوره 39، ش3، ص4-25.
جوادی، فاطمه و بنفشه اقبالی (1386)، «نظارت والدین بر استفاده کودکان و نوجوانان از رسانههای تصویری»، فصلنامه پژوهش و سنجش، سال پانزدهم، ش51، ص9-28.
حسینی انجدانی، مریم (1386)، «کودکان، والدین و آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون»، فصلنامه پژوهش و سنجش، سال پانزدهم، ش51، ص157-176.
رضایی بایندر، محمدرضا و ثریا احمدی (1391)، «تلویزیون در کانون خانواده: نگاهی به اثرگذاری مثبت و منفی تلویزیون بر کارکردهای خانواده»، رسانه و خانواده، ش2، ص68-87.
سپاسگر شهری، ملیحه (1386)، «اثرات تلویزیون بر کودکان»، فصلنامه پژوهش و سنجش، سال پانزدهم، ش51، ص77-106.
سروی زرگر، محمد (1390)، «نشانهشناسی بازنمایی خانواده در آگهیهای بازرگانی تلویزیون»، پژوهشهای ارتباطی، سال هجدهم، ش3، ص33-62.
شرام، ویلبر، جک لایل و ادوین بی. پارکر (1377)، تلویزیون در زندگی کودکان ما، ترجمۀ محمود حقیقت کاشانی. تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامهای صداوسیما.
صبوری خسروشاهی، حبیب و نفیسه توکلینیا (1391)، «بررسی تأثیر رسانه ملی در ایجاد شکاف نسلی»، مطالعات رسانهای، سال هفتم، ش19، ص109-120.
طاهریان، مریم (1387)، «سواد رسانهای؛ آموزش رسانهای کودکان و نوجوانان»، در کتاب سواد رسانهای، مجمع تشخیص مصلحت نظام، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
کارلو، گوستاو (1389)، اخلاقیات مبتنىبر نوعدوستى و توجه به دیگران، ترجمۀ سیدرحیم راستیتبار، در کتاب راهنمای رشد اخلاقی، ویراسته ملانی کیلن و جودیث اسمتانا، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
کریمیفرد، علیار (1385)، «اثرپذیری کودکان از رسانهای به نام تلویزیون»، اصلاح و تربیت، سال چهارم، ش49، ص31-36.
کلاین، استفن (1393)، «واسطهگری رسانه: مطالعهای بر شرایط متغیر داخلی فرهنگ کودکان»، ترجمۀ سعید ایوبی، کودک، نوجوان و رسانه، سال چهارم، ش10، ص195-219.
کوثری، مسعود و سیداحمد عسکری (1394)، «بازنمایی خانواده ایرانی ازمنظر روابط جنسیتی و نسلی در آگهیهای تلویزیونی»، علوم اجتماعی: تحقیقات فرهنگی ایران، ش32، ص1-26.
ملکپور، فاطمه (1390)، «نقش رسانهها در تغییر ارزشها و هنجارهای خانواده»، رسانه و خانواده، سال اول، ش1، ص219-234.
مندوزا، کِلی (1391)، «بررسی وساطت والدین: روابط، چالشها و پرسشهایی برای سواد رسانهای»، ترجمۀ امیر یزدیان، فصلنامه رسانه و خانواده، ش5.
موسوی میرکلایی، سید علی (1391)، «خانواده، شکاف نسلی و رسانهها»، رسانه و خانواده، سال اول، ش4، ص52-73.
نعمتی رضایی، داود (1378)، «روانشناسی: بررسی اثرات رسانههای تصویری بر بزهکاری کودکان و نوجوانان»، اصلاح و تربیت، ش60، ص5-10.
Hardy, Sam A. and Claborne, Glenda B. (2007), Television, moral messages on, in Jeffrey Jensen Arnett (ed.), Encyclopedia of children, adolescents and the media, p. 810-812.
Hogan, Marjorie J., (2008), “Media and Prosaically Behavior in Children and Adolescents, In Larry P. Nucci and Darcia Narvaez (eds.)”, Handbook of Moral and Character Education, p. 537-553.