1. احمدی، فریدون؛ «ارزیابی عوامل مؤثر بر اخلاق حرفهای سازمانهای خدماتی»؛ فصلنامۀ اخلاق در علوم و فناوری، ۸ (۳)، 1393، ص35-42.
2. امیری، علینقی و دیگران؛ «اخلاق حرفهای؛ ضرورتی برای سازمان»؛ مجلۀ معرفت اخلاقی، 1 (4)، 1389، ص137-159.
3. تقیزاده، هوشنگ و غلامرضا سلطانی فسقندیس؛ «تأثیر اخلاق کسبوکار بر مسؤولیت اجتماعی بنگاه»؛ ۵ (3-4)، ۱۳۸۹، ص94-104.
4. عزیزی شمامی، مصطفی؛ بررسی وضعیت رشد اخلاقی در جامعۀ دانشگاهی و غیردانشگاهی؛ پایاننامۀ کارشناسی علومتربیتی، دانشگاه مازندران، 1386.
5. قاسمزاده، ابوالفضل و دیگران؛ «رابطۀ اخلاق حرفهای با مسئولیت اجتماعی و پاسخگویی فردی: نقش میانجیگر فرهنگ خدمتگزاری»؛ فصلنامۀ اخلاق در علوم و فناوری، ۹ (۲)، ۱۳۹۳، ص1-8.
6. قراملکی، احد فرامرز؛ اخلاق حرفهای؛ چ4، قم: نشر مجنون، 1393.
7. کدیور، پروین؛ روانشناسی اخلاق، انتشارات آگاه، 1381.
8. مقیمی، محمد و مجید رمضان؛ پژوهشنامۀ مدیریت؛ تهران: انتشارات راهدان، 1390.
9. میرسلطانی، میرباقر؛ بررسی و مقایسۀ تحول اخلاقی نوجوانان بزهکار با نوجوانان عادی پسر و دختر؛ پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، 1383.
10. Blasi, A.: (1980), 'Bridging Moral Cognition and Moral Action: A Critical Review of the Literature', Psychological Bulletin 88, pp. 1-45.
11. Blasi, A. (1999) Moral understanding and the moral personality: The process of moral integration. In W. M. Kurtines & J. L. Gewirtz (Eds.) Moral for development: an introduction, pp. 229-253.
12. Emler. N ; Tarry. H ; James. A. S. (2007). Post-conventional moral reasoning and reputation. Journal of Research in Personality. Pages 76-89.
13. Fernando, A. C. (2009) Business Ethics: An Indian Perspective Pearson Education India, India.
14. Goolsby. Jerry R, Hunt Shelby D. (1992) Cognitive moral development and marketing. Journal of Marketing;56:55–68
15. Kohlberge. (1969). Stage and sequence. The cognitive–development approach to socialization. In D.A. coslin (ed) Handbook of socialization Theory and research.
16. McMahon Joan (2000) The Effects of Cognitive Moral Development and Reinforcement Contingencies on Ethical Decision Making Thesis submitted to the Faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University in partial fulfillment of the requirements for the degree master of science.
17. Rest, J.R. (1986). Moral research methodology. In S. Modgil & C. Modgil (Eds.), Lawrence Kohlberg: Consensus and controversy (pp. 455-469). Philadelphia: The Falmer Press.
18. Trevino, L K.: (1986), 'Ethical Decision Making in Organizations: A Person-Situation Interactionist Model', Academy of Management Review 11 (3), pp. 611-617.
19. Vecchio, R. P.: (1981), 'An Individual Difference Interpreta- tion o£ the onflicting Predictions Generated by Equit T Theory" and Expectancy Theory', Journal of Applied Psychology 66 (4), pp. 470-481.