نظریههای تربیتی، دیدگاههایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت که بر اساس آنها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام میشود. نظریههای تربیتی کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آنها بر فرآیند یاددهی و یادگیری، اهمیّت ویژهای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیمگیریها، برنامهریزیها و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روشهای تدریس، انتخاب محتوا و روشهای ارزشیابی بر اساس آنها شکل میگیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی میشود.
حاتمی, مصطفی. (1394). واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی). فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11(41), 141-159.
MLA
مصطفی حاتمی. "واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)", فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11, 41, 1394, 141-159.
HARVARD
حاتمی, مصطفی. (1394). 'واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)', فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 11(41), pp. 141-159.
VANCOUVER
حاتمی, مصطفی. واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی). فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 1394; 11(41): 141-159.