این پژوهش با اهدافی چون ارتقای سطح کیفی تبلیغ، آشنایی مبلّغ با دشواریهای اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن انجام شده است. بعضی از مهمترین این دشواریها، تبلیغ برای جنس مخالف، تبلیغ در مناطق سُنَینشین و تبلیغ در مناطقی با تکثر فرهنگی مثل سربازخانههاست. سؤال اصلی پژوهش این است که دشواریهای اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن کداماند. در پاسخ به این سؤال این نتیجه بهدست آمد که با رعایت اصول و ارزشهای اخلاقی و دینی ازجمله عفت، عدالت، احسان، مخاطبشناسی، حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی، پرهیز از فرقهگرایی و حزبگرایی، تکیه بر اصول مشترک و مردمیبودن، میتوان مشکلات اخلاقی تبلیغ را از سر راه برداشت. روش تحقیق در این پژوهش ازحیث گردآوری مطالب، کتابخانهای و ازحیث تجزیهوتحلیل اطلاعات، توصیفیتحلیلی است. همچنین، این تحقیق ازنظر اهداف آن، یک تحقیق کاربردی محسوب میشود.
شکری, محمد, & فقیهی, سید احمد. (1397). مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 14(29), 99-121. doi: 10.22081/jare.2018.49207.1152
MLA
محمد شکری; سید احمد فقیهی. "مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن", فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 14, 29, 1397, 99-121. doi: 10.22081/jare.2018.49207.1152
HARVARD
شکری, محمد, فقیهی, سید احمد. (1397). 'مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن', فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 14(29), pp. 99-121. doi: 10.22081/jare.2018.49207.1152
VANCOUVER
شکری, محمد, فقیهی, سید احمد. مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی, 1397; 14(29): 99-121. doi: 10.22081/jare.2018.49207.1152