اسپنس، ادوارد. اچ و دیگران (1393)، فساد در رسانهها، ترجمه حبیبالله معظمی، تهران: سروش.
بیچرانلو، عبدالله (1389)، جنگ نرم رسانهای: مطالعۀ موردی تحلیل فعالیت شبکۀ ماهوارهای بیبیسی فارسی، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه.
پستمن، نیل (1394)، زندگی در عیش، مردن درخوشی، ترجمه صادق طباطبایی، چ پنجم، تهران: اطلاعات.
تافلر،آلوین (2009م)، موج سوم، تهران: خوارزمی.
تقیپور، فائزه و آسیه معینی (1392)، تحلیل محتوای پیامهای فرهنگی انیمیشن باب اسفنجی، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان).
جاودانیمقدم، مهدی (1390)، «از واقعیت تا ابرواقعیت: نقش رسانههای غربی در بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه»، فصلنامه رسانه، سال 22، ش 3و4 (پیاپی 85)، ص77-89
جعفرینژاد، سیدابوالفضل (1385)، «بررسی برخی از حیطههای اخلاق حرفهای و رسانه»، فصلنامه رسانه، سال 17، ش 2 (پیاپی 66)، ص 12-31.
دالگران، پیتر (1380)، تلویزیون و گستره عمومی، ترجمه مهدی شفقتی، تهران: سروش.
ذکایی، محمدسعید (1394)، «رسانه و سبک زندگی»، فصلنامه رسانه، سال 23، ش 3 (پیاپی 88)، ص57-84.
ساروخانی، باقر (1389)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، چ سوم، تهران: دیدار.
سلطانیفر، محمد و شهناز هاشمی (1383)، پوششهای خبری، تهران: سیمای شرق.
عاملی، سعیدرضا (1396)، خانوادۀ مسلمان و فضای مجازی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
گاتانو، گلوریا (1394)، فرزندپروری در عصر رسانه، ترجمه محمدرضا رستمی و فروغ ادریسی، تهران: همشهری.
گیدنز، آنتونی (1386)، جامعهشناسی، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نی.
گیویان، عبدالله و محمد سروری زرگر (1388)، «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره 2، ش 8، ص38-69.
لمبو، رون (1388)، تأملی در تلویزیون، ترجمه حسین پورقاسمیان، تهران: دانشکدۀ صداوسیما.
ماهپیشانیان، مهسا (1388)، «امنیت نرم و چهرۀ ژانوسی رسانهها»، فصلنامه رسانه، سال 20، ش 2 (پیاپی 78)، ص 196-212.
معظمی، حبیبالله (1393)، برابری وآزادی ارتباطی، تهران: سروش.
مهدیزاده، مهدی (1394)، نظریههای ارتباطات: دیدگاههای رایج و مطالعات انتقادی، تهران: همشهری.
میرفخرایی، تژا (1385)، مفاهیم نظری و عملی خبر تلویزیونی، تهران: سروش.
نیکنشان، شقایق، رضاعلی نوروزی و احمدرضا نصراصفهانی (1389)، «تحلیلی بر رویکردهای روایی در پژوهش کیفی»، فصلنامه علمی پژوهش رو ششناسی علوم انسانی، سال ۱۶، ش ۶۲، ص 96-124.
Association for Media Literacy (2017), “Fake News Triangle”, Acceptable: (http://www.aml.ca/fake-news-triangle/), 27 February 2017.
Baran & Davis (2002), Mass Communication Theory, Belmont: Wadsworth.
Buller, D., Strzyzewski, K., et al. (2014), “Interpersonal Deception II. The inferiority of conversational participants as deception detectors”. Communication Monographs, 58, p 25–40.
Guerrero, L. Anderson, P. Afifi, W. (2007), Close Encounters: Communication in Relationships (2nd Ed.), Los Angeles: Sage Publications.
Giordano, G., & Furner, C. P. (2015), “Individual determinants of media choice for deception”, Journal of Information Technology Management, 20(2), p 38-49.
Kahai, S. S., & Cooper, R. B. (2009), “Exploring the core concepts of media richness theory: The impact of cue multiplicity and feedback immediacy on decision quality”, Journal of Management Information Systems, 20(1), p79-94.
Casy, N (2002), Television studies: The key concepts, London & New York: Routledge.
Ellwell, K. Sage (2013), The transmediated self: Life between the digital and the analogconvwegence, sage press. Doll: 10, 1177.
Kallner, D and Durham, M (2014), Adventures in media and cultural studies, key works, Blackwell publications.
Lee, M (2013), Consumer Culture reborn: The cultural politics of Consumption, Routledge publications.
Merrin, W (2013), Baudrillard and the Media: A critical introduction, Cambridge.
Modleski, T (2010), Loving with a Vengeance: Mass Produced Fantasies for women, routledge publications.
Nelson, JL (2007), The sociology of consumer behavior, in C.D. Bryant and L. Peck (eds) 21 century sociology, Vol.1, London: sage.
Rojeck, C (2004), “The consumerist syndrome in contemporary society: an interview with Zygmunt Bauman”, journal of consumer culture, Vol 4:31, p118-131.
Sherif Trask, B. (2016), Globalization and Families, USA, University of Delaware.
Saunders, L (2016), Information literacy as a student learning outcome: As viewed from the perspective of institutional accreditation, Faculty of the Simmons College Graduate School of Library and Information Science.